Gruppträningsschema

Vi tränar för att bli äldre - Hela Kroppen, hela livet

Gruppträning

 

Ta med en vän och träna tillsammans med oss

Pass ingår i alla våra träningskort. Icke medlem kan betala engångsträning alt 10-kort se priser

Barn/ungdom (t om 18 år) till medlem på HKTräningscenter tränar till 50% rabatt.

12 års gräns på pass utan målsman.

 

Föranmälan till samtliga pass via onlinebokningen boka online alt via reception 0550-16501 eller info@hktraningscenter.se

Är du medlem eller har gruppträningskort loggar du in med din mail, lösenord 4 sista i personnumret.

Som medlem kan du även boka in dig på passet vid inpasseringsdatorn om det finns platser kvar när du kommer.

Kund utan träningskort hos oss bokar sig via receptionen!

 

Vi reserverar oss för eventuella ändringar. Se onlinebokningen för aktuellt schema och ev extra insatta pass.

Var på plats 5 min innan passet startar annars kommer ev reserv tilldelas din plats. Meddela oss om du vet att du blir sen!

Avbokning kan göras i onlinebokningen fram till senast 30 min innan pass start. Står du som reserv kollar du själv i onlinebokningen om du fått plats.

 

Gruppträningsschema VÅRTERMINEN 2018 (senast reviderat 15 mars)

Du ser alltid aktuellt schema och kan boka din plats 8 dagar framåt i onlinebokningen.

(Under passchemat hittar du beskrivning av varje pass.)

 

MÅNDAG

Kl 09.00 EasyLine

Kl 09.45 EasyLine

Kl 10.45 Chiball

Kl 17.30 Sinne Muskler

Kl 18.15 Step Styrka

Kl 18.45 Mage Rygg

Kl 19.15 X-fit

 

TISDAG

Kl 08.45 Cirkelträning

Kl 09.30 EasyLine/lätt

Kl 10.30 Dansa Afro

Kl 17.15 Skivstång

Kl 17.45 Funktionell Träning

Kl 18.15 Box Mix

Kl 18.45 Step Styrka

 

ONSDAG

Kl 08.45 EasyLine

Kl 09.15 Rörlighetsträning

Kl 09.45 EasyLine

Kl 10.15 Rörlighetsträning

Kl 11.00 Box Mix

Kl 11.30 Bål och Balans

Kl 12.00 Multiträning

Kl 17.15 Yoga 70 min eller Chiball 50 min

Kl 18.30 Mage Rygg

Kl 19.00 EasyLine PULS

Kl 19.00 Dansa Zamba

Kl 19.30 Multiträning

 

TORSDAG

Kl 08.45 EasyLine

Kl 09.15 Rörlighetsträning

Kl 09.30 EasyLine/lätt

Kl 17.00 Multiträning

Kl 17.30 Zumba in the CIRCUIT (uv) Dansa Zamba (jv)

Kl 18.15 X-fit

Kl 18.55 Rörlighetsträning

 

FREDAG

Kl 07.00 Sinne Muskler

Kl 08.00 Dansa Afro

Kl 08.45 Cirkelträning

Kl 09.45 Chiball

Kl 17.00 Yoga 50 min udda veckor

 

LÖRDAG

Kl 10.30 Multiträning

Kl 11.00 Zumba Toning

 

SÖNDAG

Kl 16.00 Dansa Afro

Kl 16.30 Pulsträning

Kl 17.00 Skivstång

Kl 17.45 Zumba Fitness

 

 

Beskrivning av passen

 

Box Mix 25 min (FortGjort)

En pulshöjande träningsstund med mycket träning för överkroppen. Enkel skuggboxning i korta kombinationer

varvas med pulshöjande övningar där du bjuds på extra mycket styrka och uthållighet med din egen kropp som

motstånd.

 

Bål och Balans 25 min (FortGjort) NYHET VT 2018

Söker du det optimala sättet att träna upp din balans på? Då ska du prova Bål & Balans där du dessutom får grymt

bra bålträning. Med effektiva och roliga övningar kommer du öka din balans, bålstyrka och kroppskontroll.

Du tränar i ditt eget tempo och efter egna förutsättningar.

 

Cirkelträning 40 min

Detta är ett pass där vi efter gemensam uppvärmning arbetar stationsvis. Tidsintervallerna varierar mellan 30-60 sekunder. Som utrustning i stationerna används gummiband, viktplattor, hantlar, stepbrädor, trx-band, egen kroppsvikt mm

 

Chiball 55 min

ChiBall är en kombination av olika pedagogiker där man plockat ut det bästa från yoga, TaiJi, QiGong, Pilates och Feldenkraismetoden. Rörelserna är mjuka med fokus på andning och medvetenhet, varje deltagare arbetar utefter egen förmåga på matta eller sittandes på stol. I handen har man en mjuk aromaboll till hjälp med både balans och självmassage.

" Chiball kan inte beskrivas...det måste upplevas"

 

Dansa Afro 25 min (FortGjort)

Här får du njuta av stora härliga rörelser som är inspirerade av afrikansk dans. Afrikanska rytmer och en enorm

rörelseglädje symboliserar Dansa Afro. Här finns bara rätt! Blunda, gunga med och njut.

 

Dansa Zamba 25 min (FortGjort)

En träningsstund fylld av glädje och energi! Dansa Zamba förflyttar du dig till varmare breddgrader och släpper loss höfterna till latinamerikanska rytmer. Detta är träningsglädje på högsta nivå.

 

Easyline

Passet finns som 40 eller 25 minuterspass.

Detta cirkelträningspass är en kombination av styrka och kondition och utförs i Easylinemaskiner. Som extra krydda har vi stationer mellan varje maskin. Easyline är utvecklat för att passa alla, oavsett ålder eller träningserfarenhet. Vi arbetar med stora muskelgrupper och mycket rörlighet för hela kroppen.

 

EasyLine 25 min - efter kortare uppvärmning tränar vi 1 varv i cirkeln med mellanstationer.

EasyLine 40 min - efter kortare uppvärmning tränar vi 2 varv i cirkeln med mellanstationer.

EasyLine/Lätt 40 min - håller ett lugnare tempo och maskinernas motstånd justeras utefter gruppen

EasyLine/Puls 25 min - håller ett högre tempo och passar dig som bara har 25 min.

 

Funktionell Träning 25 min (FortGjort)

Sträcka sig upp för att nå hyllan i skafferiet, kliva ut ur bilen, böja sig ner för att knyta skorna… Träna som du lever.

Funktionell Träning bygger upp en funktionell styrka, rörlighet och balans i din kropp som du kan utnyttja i vardagen.

 

Mage Rygg 25 min (FortGjort)

En stark hållning är A och O för att kroppen ska må bra i vardagen. Mage Rygg stärker mittpartiet på kroppen genom

övningar för magen och ryggen. Utgå alltid efter din förmåga och dagsform. Övervägande av alla övningar sker

sittande eller liggande på en matta.

 

Multiträning 25 min (FortGjort)

Multiträning består av kondition- och styrkeövningar där du kan utmana dig själv efter din egen kapacitet varje gång. En liten serie av enkla och effektiva övningar eller rörelser upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder. Därefter en ny serie. En träningsform med mycket endorfiner och jäklar anamma!

 

Pulsträning 25 min (FortGjort)

Dettta pass består av övningar och rörelser för att förbättra/bibehålla din kondition och syreupptagningsförmåga.

Detta kommer också att medföra en ökad förbränning i din kropp. Här arbetar du i tidsbestämda intervaller och utefter egen hastighet i övningarna och egen nivå. Vissa intervall är längre och andra så korta som 20 sekunder. Varje intervall består av enkla och effektiva övningar eller rörelser och de ska upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder. Därefter en ny övning/rörelse. En träningsform med mycket puls och massor av energi!

 

Rörlighet 25 min (FortGjort)

Stretch och rörlighet står i fokus under denna rogivande träningsstund. De harmoniska rörelserna är lätta att anpassa

efter dina egna förutsättningar. Denna stund är som balsam för din kropp.

 

Sinne Muskler 40 min

Passets är baserat på metoden SST "super slow training" där du måste koppla på sinnet när vdu utför varje rörelse långsamt.

Vi går igenom kroppens alla stora muskelgrupper till härlig lugn musik. Ingen högintensiv pulsträning men mycket styrka.

 

Skivstång 25 min (FortGjort)

Med hjälp av en skivstång tränar du kroppens större muskler. Du jobbar efter egen förmåga och väljer själv hur mycket vikt du vill ha på din skivstång. Hela kroppen får en tidseffektiv genomkörare.

 

Step Styrka 25 min (FortGjort)

Här bjuder vi på effektiv intervallträning för hela kroppen.

Enkla och roliga steg på en steplåda varvas med styrkeövningar med fokus på ben och säte.

Här får du mycket träning på kort tid.

 

Styrka Puls 40 min

Detta pass är en kombination av styrka och puls. Vi varvar pulshöjande, högintensiva konditionsövningar med styrkeövningar.

Vi använder oss av redskap som stepbräda, hantlar och viktplattor.

 

STRONG by Zumba 60 min

Strong by Zumba är ett gruppträningsprogram som lättast kan beskrivas som en kombination egna kroppsviktsövningar, styrka och kondition - givetvis under ledning av musik! Musiken är, som i alla former av Zumba, en viktig del av passet. Rörelserna är synkroniserade med musiken och tempot som ger passet en hög intensitet. Genom att använda sig av sin egen kroppsvikt, kommer man att få muskulär uthållighet, toning och definition, och givetvis den stora glädjen att träna tillsammans till härlig musik!

 

Yoga 55 - 90 min

Öka din kraft med harmonisk träning. Mjuka rörelser med fokusering på andning och medvetenhet. Kan även utföras sittandes på stol om du har svårt att komma ned på mattan. Matta finns att låna om du ej har egen.

 

X-fit 40 min

Högintensiv träning som tränas i olika tidsintervaller, stationsträning i cirkel eller egen station beroende på passets uppbyggnad. Vi tränar både kondition och styrka. Vi använder redskap som bräda, vikter, trx-band, gummiband, egen kroppsvikt mm övningarna är lätta att förstå så du kan ge 100% och hålla ett högt träningstempo. Vi värmer upp innan vi kör igång men kom gärna uppvärmd för att maximera din träning.

 

Zumba Fitness 60 min

Effektivt förbränningspass för alla som dansas till huvudsakligen latinamerikansk musik med grundrytmerna Salsa, Merengue, Reggaeton och Cumbia, men även till internationella poplåtar. Grundsteg återkommer i olika kombinationer för att göra det enkelt för deltagaren att följa. Alla dansar efter sin egen förmåga och dagsform. Passet innehåller både hög- och lågintensiv träning och passar både nybörjare som vana. Efter några gånger är det lätt att få upp både puls och rörlighet samtidigt som man tränar koordination och balans.

 

Zumba in the CIRCUIT 30 min NYHET HT 2017

Ett kort och intensivt pass som kombinerar intervall träning (i easyline maskinerna) med latin inspirerade rörelser.

Ett pass för hela kroppen!

 

Zumba Toning 45 min

Zumba Toning® kombinerar målinriktad muskeltoning och intensiv cardio till medryckande musik, allt för att få igång sin kaloriförbränning samt skulptera och tona musklerna på ett roligt sätt. Vi dansar med lätta hantlar som hjälper oss att arbeta med vårat eget muskelmotstånd. Speciella toningövningar vävs in i passet och ökar förbränningen rejält! Du får en ordentlig genomkörare av hela kroppen!

 

Vi tränar för att bli äldre - hela kroppen, hela livet